woensdag 24 oktober 2012

‘Dit is het einde van het wetenschappelijk advies’ - Veroordeling aardbevingsexperts wekt in Italië verbijstering én begrip

See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws



Ongeloof en verbijstering. Maar ook begrip. In Italië lopen de reacties op de zware veroordeling van zeven wetenschappers erg uiteen. ‘Ik hoop dat het vonnis wordt gecorrigeerd.’


‘Ik had de doden die bij de aardbeving in L’Aquila zijn gevallen, willen voorkomen. Voor God en alle mensen ben ik onschuldig.’


‘Ik begrijp nog steeds niet waar ik voor veroordeeld ben. Ik was ervan overtuigd dat juist ik, die mijn hele leven heb gewijd aan seismologisch onderzoek, zou worden vrijgesproken.’


Ingenieur Bernardo De Bernardinis en vulkanoloog Enzo Boschi reageerden gisteren met verbijstering op de uitspraak van de Italiaanse rechter.


Die veroordeelde zeven wetenschappers, onder wie Boschi en De Bernardinis, tot zes jaar gevangenisstraf. De zeven zijn gestraft voor het geven van ‘incomplete en tegenstrijdige’ informatie over de kans op een zware aardbeving in L’Aquila drie jaar geleden.




See on standaard.be

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/34230772873