dinsdag 9 oktober 2012

Italiaans ex-international Francesco Totti: "Ik wil nu alleen maar voetballen"

See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws



Italiaans ex-international Francesco Totti werd vorige maand 36 jaar. Het icoon van AS Roma wil voorlopig echter nog even blijven voetballen.


Totti speelt zijn gehele loopbaan al bij de Giallorossi. Sinds 1992 speelde hij meer dan vijfhonderd wedstrijden voor de club en is all-time topscorer van AS Roma. In 2009 tekende Il Gladiatore een 5-jarig contract wat hem tot 2014 aan de club uit Rome verbond. Met de laatste jaren van zijn loopbaan voor zich wil de Italiaan voorlopig alleen maar denken aan voetbal en niet aan de toekomst. “Voor mij draait het alleen om voetbal”, aldus Totti aan diverse Italiaanse media. “Ik denk alleen maar aan de volgende wedstrijd. Het is nog te vroeg om over mijn pensioen na te denken.”


Over zijn bijnaam in Rome, Il Gladiatore, weet Francesco Totti niet veel te zeggen. “Het klopt dat de mensen in Rome me zo noemen maar ik denk niet dat onze moed op het veld te vergelijken is met de moed die gladiatoren in het verleden moesten tonen. Dat was namelijk van een ander kaliber en onder andere omstandigheden”, lacht Totti.




See on belgiumsoccer.be

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/33224069446