maandag 17 december 2012

De terugkeer van Berlusconi is een interessant experiment

See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws



Hij heeft het afgelopen zaterdag nog eens bevestigd tijdens een bezoekje aan Milanello, het trainingscomplex van AC Milan. Het is zijn lievelingsclub en dus is hij er ook eigenaar van. En nu ze daar eindelijk weer een beetje weten wat winnen is, komt Silvio weer wat vaker voor het oog van de camera’s langs. Succes straalt af.



Het zou fijn zijn als u nu niet direct collectief over me heen valt bij de gedachte alleen al dat ik een terugkeer van Berlusconi ondersteun. Ik ga er verder ook niet over en ik schrijf hier over de beurs en de economie.



Zaterdag bevestigde Berlusconi dus dat hij zich verkiesbaar stelt bij de eerstvolgende verkiezingen. Die zouden er al in februari kunnen zijn nu Monti heeft aangegeven op te stappen zodra de begroting is goedgekeurd. Toen Monti aantrad werd hij met gejuich ontvangen. Vooral ook omdat zijn komst het vertrek van Berlusconi markeerde. De Italianen dachten het met Silvio helemaal gehad te hebben maar volgens mij kwam dat vooral omdat ze niet begrijpen hoe Italianen in elkaar zitten. Ook dachten ze even dat Monti een Italiaan was. Dat zal best in zijn paspoort staan maar hij hoort er niet echt bij, en dat heeft hij in best korte tijd bewezen. Want Italianen willen helemaal niet wat goed is voor hun land, ze willen wat goed is voor henzelf.

See on hpdetijd.nl




via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/38139901326