donderdag 13 december 2012

Enige fan van Udinese verwerft heldenstatus in Italië

See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws



Een eenzame voetbalfan van Udinese heeft het hart van de Italiaanse natie gestolen nadat hij als enige de verplaatsing naar Genua had gemaakt om zijn club aan te moedigen.



Het was een onwezenlijk beeld op de Italiaanse televisie tijdens de uitzending van de match Sampdoria Genua tegen Udinese maandagavond. Het supportersvak van de bezoekers was helemaal leeg; of nee toch niet, welgeteld één man stond eenzaam achter de dranghekken fan van Udinese te wezen. Arrigo Brovedani was warempel de enige meegereisde supporter voor de Serie A match.



Te koud

De dertiger vertelde aan de BBC dat hij sowieso niet veel Udinese supporters verwacht had maar dat hij helemaal alleen ging zijn, was ook voor hem een onaangename verrassing. Meestal reizen er zo’n 50 à 60 fans mee maar maandagavond bleek het voor velen toch wat te koud zijn. Ook voor supporters zijn er blijkbaar grenzen.



Beledigd

“Ik ging er vanuit nog een vijftal andere Udinese fans te treffen”, aldus Brovedani. “Toen ik het stadion betrad, was de opwarming bezig was en groette ik het team. De aanhangers van Sampdoria floten me in eerste instantie uit en ik voelde me wat beledigd”, vervolgt de held. “Maar tegen het einde van de match applaudisseerden ze voor me en kreeg ik zelfs koffie van de stewards en ook wat te eten. Het clubmanagement gaf me een t-shirt en iedereen wenste me een fijne kersttijd.”



Overwinning

Gelukkig voor Arrigo Brovedani kon Udinese de drie punten mee naar huis nemen. Zijn verplaatsing loonde. Sampdoria werd immers verslagen met 0-2. Het team droeg de overwinning geheel terecht op aan zijn trouwste fan.

See on hln.be




via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/37828055634