dinsdag 18 december 2012

Nederland vs. Italië - De Smaak van Italië

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d’Italia



Daar zit je dan met je dikke trui aan kou te lijden vlak bij het raam om net genoeg internetverbinding te krijgen. De schimmel staat op de muren vanwege de hoge vochtigheidsgraad in mijn appartement. Ik houd de ramen zo veel mogelijk dicht omdat anders dat kleine beetje warmte van de verwarming ontsnapt. O, wat kijk ik uit naar die goed geïsoleerde huizen in Nederland. Daar maakt het niet uit als het buiten koud is, want zodra je ergens naar binnen gaat warm je direct weer op. Hier niet. Hier heb je het de hele dag koud omdat isolatie niet erg hoog op de prioriteitenlijst van de Italianen staat. Het is immers toch maar drie maanden per jaar koud. Klopt, maar dan is het ook wel echt koud.



Ja, ik zal eerlijk zijn; ik ben aan mijn shotje Nederland toe en niet zo’n klein beetje ook. Het is heerlijk om hier te wonen hoor, maar soms trek je gewoon even die andersheid niet meer. Dan wil je gewoon tv kunnen kijken waar programma’s ondertiteld in plaats van nagesynchroniseerd worden, rond kunnen fietsen zonder al te veel op lijpe autobestuurders te hoeven anticiperen en gewoon even niet na te hoeven denken over hoe je iets moet zeggen. Menig Hollander gaat naar Italië om er even lekker tussen uit te zijn, voor mij is het andersom.

See on desmaakvanitalie.nl




via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/38222417350