maandag 4 maart 2013

Zelfgemaakte ricotta - Sienapon.nl

See on Scoop.it - La Cucina Italiana - De Italiaanse Keuken - The Italian Kitchen



Zelfgemaakte ricotta is een traktatie van heb ik jou daar. Op vers brood (of juist een crostini), besprenkelen met olijfolie en wat zeezout.. Omnomnom. Als ik mijn ogen dicht doe dan zweven mijn gedachten terug naar… Griekenland. Hoe dan?!


Ik kan het uitleggen. Toen ik 22 was werkte ik 8 maanden voor een Italiaanse reisorganisatie. Op Rhodos. Vanaf 1912 bezetten de Italianen de Griekse Dodekanesos eilanden, waar Rhodos onder valt. In de tweede wereldoorlog namen de Duitsers het gezag van de Italianen tot het einde van de oorlog over. Daarna was het aan de Engelsen om Rhodos te besturen, tot het in 1948 bij het Griekse koninkrijk gevoegd werd. Dat Rhodos heeft dus nogal een gemixte geschiedenis met sterke Italiaans roots. En de Italianen hebben nog steeds het gevoel dat ze er de baas zijn.




See on sienapon.nl

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/44547753789