zaterdag 13 april 2013

In de werkplaats van Geppetto - De Smaak van Italië

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d’Italia



Vijf jaar oud werd mijn broer, toen hij van een oom een pop cadeau kreeg. Hij keek het gegeven paard eens flink in de bek en keurde het af met alle tact die je van een vijfjarige kunt verwachten. Met de kreet ‘Poppen zijn voor meisjes!’ smeet hij de lappenpop in de hoek, vastberaden om er nooit meer naar om te kijken. Ik stel mij mijn moeder voor op dat moment, zich wat onhandig verontschuldigend voor een situatie die de oom zichzelf had kunnen besparen, als hij gewoon met wat Matchbox autootjes of technisch Lego was komen opdagen. Ze was op dat moment zwanger van mij en moet iets gemompeld hebben in de trant van: ‘Misschien wordt het een meisje en dan vindt die pop alsnog een mooie bestemming.’




See on desmaakvanitalie.nl

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/47848426905