woensdag 5 juni 2013

De Italiaanse giocatori op Roland Garros | Gastblog | Ciao tutti - ontdekkingsblog door Italië

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d’Italia



Een nieuwe gastblog van onze Sofie – dit keer over een van de beroemdste tennistoernoois:


‘Het zonnetje schijnt en het zomergevoel begint eindelijk te komen: het is tijd om lekker buiten te genieten! En toch vind ik mezelf afgelopen week af en toe binnen achter de buis met dit lekkere weer, want het jaarlijkse Grand Slam tennistoernooi Roland Garros is in volle gang. Zelf heb ik al een aantal jaartjes niet meer op de baan gestaan, maar als de pro’s zoals Federer, Nadal of Djokovic een balletje slaan kan ik het niet weerstaan om te kijken.


Kijkende naar mijn favoriet Roger Federer (helaas niet meer in het toernooi) vraag ik me af hoe het zit met de Italiaanse tennissers. In voetbal is Italië meer dan rijkelijk vertegenwoordigd, maar hoe staat het met de Italianen binnen het tennis? Laatste mannelijke Grand Slam winnaar? Geen idee. Staan er überhaupt Italianen in de huidige top van het mannentennis? Ik zou niemand kunnen noemen moet ik bekennen…Voor mij reden om me is even te verdiepen in de Italiaanse tennisgeschiedenis.




See on ciaotutti.nl

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/52236949301