donderdag 20 maart 2014

Zeiler Tienpont naar Italië

See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws



Zeiler Simeon Tienpont heeft een miljoenentransfer gemaakt. De 32-jarige Nederlander verruilt Oracle Team USA voor het Italiaanse team Luna Rossa.De Italiaanse ploeg hoopt met Tienpont een gooi te doen naar de America’s Cup. De Nederlander won vorig jaar als bemanningslid van Team USA de beroemde zeilwedstrijd en hij is nu gelokt met de Italiaanse miljoenen. Met dank aan sponsor Prada, dat zo’n vijftig miljoen euro investeert in het Italiaanse team.”Het aanbod was erg goed”Tienpont: “Na de America’s Cup heb ik even afgewacht wat erop mij afkwam. Het aanbod van Luna Rossa was erg goed. Ik denk dat we met dit team een goede kans maken om de Cup weer terug te halen naar Europa”, zegt Tienpont.De overgang naar Luna Rossa betekent dat Tienpont af moet zien van deelname aan de komende Volvo Ocean Race. “Het idee om met een jong team de wereld rond te crossen sprak me erg aan. Maar omdat ik intensief betrokken word bij de ontwerpfase bij Luna Rossa, ga ik daar meteen fulltime aan de slag.”

See on nos.nl




via Tumblr http://bit.ly/1gJ9Jnb