zaterdag 26 april 2014

Italiaans eten, familiegevoel en gezelligheid in België- De Smaak van Italië

See on Scoop.it - La Cucina Italiana - De Italiaanse Keuken - The Italian Kitchen



Weleens gegeten in een postkantoor? Herstel: weleens authentiek Italiaans gegeten in een postkantoor? Met alles erop en eraan bedoel ik dan hè: Italianen die de zaak runnen, i genitori die in de keuken hun ‘signature dish’ bereiden met dat ene geheime ingrediënt, gezellige drukte, pasta’s die gewoon in de pan geserveerd worden en wijnen die er gewoon om vrágen om gedronken te worden. Gewoon the real Italian deal dus… Niet? Neem pen en papier en noteer: La Posta in Genk (www.lapostagenk.be).Patrick, een goede vriend van me, zweerde bij de arrosticini van La Posta en het kostte hem dan ook weinig moeite om ons over te halen om een keer mee te gaan. Dat was onze eerste kennismaking met Fabio Burgio, zijn broer Calogero, de rest van la famiglia en Ristorante la Posta. Sindsdien zijn we er zo ongeveer kind aan huis. Patrick had trouwens gelijk met zijn arrosticini, en met de pasta, en de wijn, en de…nou ja, u begrijpt het wel. Vanaf het eerste moment is het alsof je een stukje Italië bent binnengelopen en dan doel ik niet alleen op het eten. Het is veel meer, het is meer het totaalplaatje. Tafels worden gewoon bijeen gezet of uit elkaar geschoven al naar gelang het aantal mensen, TV’s die het voetbal van zo ongeveer over de gehele wereld laten zien en het heerlijke Italiaanse geklets van de gasten. Dit alles brengt een familiaire sfeer met zich mee en dat vinden niet alleen wij. Laatst had ik op een vrijdag rond mezzogiorno een lunchafspraak bij La Posta en ik was blij dat ik vooraf Fabio een berichtje had gestuurd. Het was er namelijk volle bak. Op een vrijdagmiddag!

See on desmaakvanitalie.nl




via Tumblr http://bit.ly/1jQ698R