woensdag 17 september 2014

Confituur van Fratelli Chiaverini, Nederlandse ambassade verantwoordelijk voor internationale roem Italiaans product.

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d’Italia



Confituur van Fratelli Chiaverini, Nederlandse ambassade al voor de oorlog verantwoordelijk voor internationale roem Italiaans product. De kenmerkende pastel gekleurde potten jam van dit merk gaan de wereld in snel tempo rond.Toen een paar jaar geleden na het overlijden van zijn ´nonno´ Luca Aiazzi het familiebedrijf moest overnemen, stond de nog jonge maar slimme ingenieur voor een moeilijke taak. Maar het is juist door zijn technische innovatie dat het bedrijfje Fratelli Chiaverini de crisisjaren aan heeft gekund. Eigenlijk is dit een prachtig voorbeeld hoe het in Italië zou moeten gaan! Helaas kunnen veel authentieke familiebedrijven door niet op tijd te innoveren de strijd niet meer aan. Uiteraard heeft Luca Chiaverini veel ondernemersvisie moeten aanwenden om zijn bedrijf door deze eeuw van hi-tech en massaproductie te heen te trekken om te overleven. Hij speelde goed in op de toenemende vraag naar slow-food producten en tegelijk besefte hij dat verpakking en design voor de consument net zo belangrijk is voor de beeldvorming van zijn product.

See on dolcevia.com




via Tumblr http://bit.ly/1r7mzBC