woensdag 17 september 2014

Veel verschuivingen in Italiaans druivenland

See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws



Tholen - Jan Prinsen bezocht onlangs de druivenstreek in Italië en vroeg zich af of de pitloze druiven de strijd zouden winnen van de smaakvolle Italiaanse druiven met pit zoals de Italia. Daarnaast onderzocht hij welke verschuivingen er in Italië aan de gang zijn op het gebied omschakeling van druiven met pit naar pitloos. Consument moet kans krijgenPrinsen constateerde dat een deel fruitspecialisten namelijk geen Italia druiven in verkoop hadden. “De reden daarvan is dat hun klanten een voorkeur hebben voor druiven zonder pit. Ook kwam ik erachter dat de Albert Heijn in België geen druiven met pit in de schappen hebben.” Hij adviseert om ze toch beide blijven verkopen. “Op het gebied van smaak gaat er nog altijd niets boven de lekkere fijne muscaat-smaak van de Italia-druiven. Consumenten moeten de kans krijgen om beide soorten te leren kennen en eten. Waarschijnlijk zal dan het verbruik ook gaan stijgen in Nederland en België.” Toch kun je een ontwikkeling niet tegenhouden. “Ook de vaststelling dat bepaalde supermarkten geen druiven met pit verkopen zal deze evolutie versnellen.”

See on agf.nl




via Tumblr http://bit.ly/XA8W1U