dinsdag 24 maart 2015

Gondelier Arjen Heida weer terug in Utrechtse grachten - AD.nl

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d’Italia



De enige Utrechtse gondelier moest in 2012 zijn roeiriem aan de wilgen hangen, maar hij is weer terug in de Utrechtse wateren. „Ik was het gelukkigst op mijn gondel”, zegt Arjen Heida. Maar er dreigt gevaar als hij de Oudegracht niet meer als opstapplek mag gebruiken.„Ik dacht zelf ook dat het definitief was” zegt Heida over zijn besluit in 2012 om een vaste baan te zoeken en zijn gondeliersbestaan op te geven. Zijn vader was ernstig ziek, overleed ook, en er was een nasleep. „Maar het is net zoiets als bij je ouders gaat wonen als het uit is met je geliefde: dat is even fijn, maar na een tijdje wil je verder. Ik ook, en ik ging nadenken over wanneer ik het gelukkigst was. En dat was op mijn gondel.”

See on m.ad.nl




via Tumblr http://bit.ly/1N4w8dm