woensdag 15 april 2015

Antonio Carluccio’s pasta

See on Scoop.it - La Cucina Italiana - De Italiaanse Keuken - The Italian Kitchen



Antonio Carluccio. Toen hij een aantal jaar geleden eens in Nederland was, had ik de eer de beroemde kookboekenauteur, restaurateur en televisiester in mijn keuken te ontvangen. Wit haar, donkere pretoogjes en verbazend energiek voor zijn leeftijd. In twee uur tijd maakte hij drie gerechten voor me klaar, deed mij twee huwelijksaanzoeken en rookte driekwart pakje Marlboro.Dat was natuurlijk hartstikke leuk. Maar het zijn noch die ontmoeting, noch zijn speelse avances die mij tot een fan van zijn werk maken. Ik kookte al graag uit ’s mans boeken, lang voordat ik hem ontmoette. Mijn eerste Carluccio was Passion for pasta, een pocketeditie waaruit ik in de loop der jaren menig pastaatje heb gekookt en dat bij mijn weten nooit in het Nederlands vertaald is. Vorig najaar verscheen een nieuw pastaboek van zijn hand, nu wel in vertaling, en daar wilde ik het vandaag over hebben.

See on m.nrc.nl




via Tumblr http://bit.ly/1GKSMaq