vrijdag 7 augustus 2015

Elisabeth: 'Ze noemden ons Hollandse barbaren'

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d'Italia

Woedend was ze, toen Feyenoord-hooligans de beroemde fontein in Rome hadden vernield. Elisabeth Bertrand (4) woont in de Italiaanse hoofdstad en begon spontaan een geldinzamelingsactie. Nu de rust is weergekeerd, blikt ze terug op die roerige tijd…‘’Toen ik beelden zag van de rellen met Feyenoord-hooligans in Rome, schrok ik me rot. Het was één groot slagveld op ene rond Piazza di Spagna. In de beroemde Barcaccia-fontein lagen tientallen kapotgeslagen bierflessen en ik hoorde dat die mannen zelfs in het bassin hadden staan plassen. Als echte Italië-liefhebber raakte dat me recht in het hart. Maar ook toen ik op internet een kort en koel statement van de Nederlandse ambassadeur voorbij zag komen, was ik verontwaardigd. Dat was de druppel.’’
See on m.telegraaf.nl



via Tumblr http://bit.ly/1KUM8AE