vrijdag 2 oktober 2015

Elfjarige verbrak omerta heel maffianetwerk opgerold - Fakka.nl - Urban & Lifestyle Blog

See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws

De getuigenissen van een jongen van elf hebben in de Italiaanse regio Calabria in enkele dagen tijd geleid tot de arrestatie van circa vijftig mogelijke maffialeden.De jongen is de zoon van een maffioso die in 2014 achter de tralies verdween. Hij verbrak de omerta, de roemruchte zwijgcode van de maffia, op aandringen van zijn moeder. Die wilde dat hij het Openbaar Ministerie hielp nadat ze had ontdekt dat de vader de jongen had gebruikt om drugs te vervoeren.“Ik zag in de garage altijd drugs. Een keer zag ik wiet en toen poederdrugs”, zei de jongen volgens de Italiaanse krant La Repubblica. “Ik weet niet hoe het heet, het was wit. Het was van mijn vader. Dat weet ik, omdat zonder zijn bevel niets gebeurde.”De vader maakte onderdeel uit van de ‘Ndrangheta Calabrian, een van de vier grote maffianetwerken. De jongen is in veiligheid gebracht en krijgt een nieuwe identiteit.
See on fakka.nl

via Tumblr http://bit.ly/1LXf76z