zondag 5 juli 2015

Gambero Rosso - Kickstarter arriva in Italia. E il panzerotto pugliese prova a conquistare l'Europa. Tramite crowdfunding

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d'Italia

Panzerò Apulian StrEat Food potrebbe diventare la prima catena street food interamente dedicata al classico cibo di strada pugliese, partendo da Rotterdam. L'idea è di due giovani italiani, ma ha bisogno del sostegno di tutti, tramite Kickstarter. Ricompense originali e golose.
See on gamberorosso.it



via Tumblr http://bit.ly/1JHpoU7

Filmrecensie: In grazia di dio

See on Scoop.it - Italian Entertainment And More

De crisis deed hun Zuid-Italiaanse familiebedrijfje de das om. Adèle, die samen met haar broer de kleine textielfabriek leidde, is er kapot van. Terwijl hij naar Zwitserland vertrekt om daar een nieuw bestaan op te bouwen, trekt zij zich met haar moeder, haar zus en haar opstandige dochter terug op het platteland.
See on m.telegraaf.nl



via Tumblr http://bit.ly/1KH2PO5

Toen in het nieuws: geheimen van de Fiat-groep

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d'Italia

In 1990 was de Fiat-groep het tweede autoconcern van Europa en het zesde van de wereld en zat de pijplijn vol met nieuwe auto’s. In het kader van Throwback Thursday en de 25e verjaardag van AutoWeek blikken we terug op AutoWeek 27, waarin alle geheimen van Fiat, Lancia en Alfa Romeo uit de doeken worden gedaan.
See on autoweek.nl



via Tumblr http://bit.ly/1evhShs

Seat levert tweehonderdzes auto's aan Italiaanse politie | Autodag.com

See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws

Seat gaat Italiaanse politiekorpsen, de Polizia di Stato en de Carabinieri, voorzien van nieuwe dienstauto’s. De eerste tweehonderdzes exemplaren werden vandaag geleverd, honderdzes politieauto’s voor de Carabinieri en honderd auto’s voor de Polizia di Stato. In totaal voorziet het fleetcontract in een optie tot vierduizend Seats gedurende de komende drie jaar.
See on autodag.com



via Tumblr http://bit.ly/1KDrGUF

Faillissementsprop verstikt Italië, maar premier Renzi hervormt onder druk Griekse crisis

See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws

Italië is geen Griekenland, maar kampt wel met vergelijkbare structurele problemen voor het bedrijfsleven. Zo is failliet gaan nog altijd een groot taboe in Italië, met sterk negatieve gevolgen voor de economie. De Italiaanse premier Matteo Renzi probeert nu wel vaart te maken met hervormingen.
See on z24.nl



via Tumblr http://bit.ly/1CTyxBn

'Ferrari is 10 miljard euro waard'

See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws

Sportwagenmerk Ferrari is 10 miljard euro waard. Dat stelde topman Sergio Marchionne van Fiat Chrysler, het moederbedrijf van Ferrari vrijdag. Het beroemde Italiaanse sportwagenmerk wordt nog dit jaar afgesplitst en naar de beurs gebracht, Met het geld wil Fiat Chrysler zijn groeiplannen financieren.In oktober vorig jaar kondigde het autoconcern aan afscheid te nemen van Ferrari. Begin 2016 moet de afsplitsing afgerond zijn. Oorspronkelijk was het de bedoeling om het dochterbedrijf vorige maand naar de beurs te brengen.
See on nu.nl



via Tumblr http://bit.ly/1GZCPb6

Vrees voor financieel fiasco bij Giro in Arnhem

See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws

ARNHEM - Gemeenteraadslid Klaartje Koorn (CDA) vreest dat het stadsbestuur van Arnhem het schip in gaat met het aftikken van 350.000 euro steun voor het internationale wielerevenement Giro d’Italia. Ze hekelt aannames over het succes als ‘een hatsieflats begroting’ met een hoog gehalte aan ‘koffiedik kijken’.
See on gelderlander.nl



via Tumblr http://bit.ly/1LLSUYh

Treinen te hoog voor Italiaanse tunnels | ThePostOnline

See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws

PARIJS – Het wil maar niet vlotten met de spoorverbinding tussen het Franse Les Arcs – Draguignan en het Italiaanse Vintimille. Het Franse spoorwegbedrijf SNCF krijgt het niet voor elkaar goede treinen aan te schaffen.De lijn is 125 kilometer lang. Het laatste gedeelte in Italië zorgt voor problemen. De nieuwe treinen die SNCF had besteld voor het traject kunnen niet door de Italiaanse tunnels. Ze zijn iets te hoog. Het gaat maar om een paar millimeter, volgens Eric Sauri, woordvoerder van een groep kritische oud-medewerkers van SNCF. “Daarom kunnen de treinen niet naar het eindpunt”, legt hij uit aan Nice Matin. De treinen gaan tot de Frans-Italiaanse grens. Daar moeten mensen die verder willen overstappen op een Italiaanse trein.SNCF laat de treinen vanaf zondag rijden. Voorlopig dus tot de grens. Vanaf november kunnen ze waarschijnlijk doorrijden. Wegwerkers gaan komende herfst met vijlen de tunnels te lijf om te zorgen dat de Franse miskoopjes er toch doorheen kunnen.
See on omg.tpo.nl



via Tumblr http://bit.ly/1CcEhey