dinsdag 27 september 2016

Jean Hermens (Culitalia) - Ondernemer van de Dag

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d'Italia

In de rubriek ‘Ondernemer van de Dag’ stellen we vandaag voor…
Jean Hermens, eigenaar van Culitalia.

Wie ben ik?
Jean Hermens, 59 jaar, geboren in Heerlen en eigenaar van Culitalia. Ik heb de LTS kelner/koksopleiding gevolgd in Sittard. Voor Culitalia heb ik gewerkt bij Thermae 2000, Seinpost, Villa Rozenrust, de kieviet en Prinses Juliana.

Bedrijf CV
Ik ben samen met José 6 jaar geleden Culitalia gestart in Valkenburg aan de Geul. We zijn een Italiaanse delicatessen winkel met kleine horeca. Daarnaast verzorgen we workshops en catering.


Waarom bent u met het bedrijf gestart?
Na 4 jaar werkloos te zijn geweest stond ik op het punt om naar Italië te emigreren. De crisis gooide echter roet in het eten en daarom heb ik maar Italië naar Nederland gehaald.


Het meeste geleerd van?
Mijn eigen ervaringen.


Belangrijkste inspiratiebron?

Giovanni Matarazzi (overleden), voormalig eigenaar van Villa Rozenrust in Leidschendam.


See on wijlimburg.nl

via Tumblr http://bit.ly/2dyHjmt